Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς, πολλοί θεώρησαν ότι η εκτύπωση είναι ένα νεκρό μέσο και ότι το διαδίκτυο είναι μονόδρομος. Στην πραγματικότητα, η εκτύπωση συνεχίζει να αναπτύσσεται παράλληλα με την έξαρση της νέας τεχνολογίας. Έντυπα και διαδικτυακά μέσα εξακολουθούν να διατηρούν στενή σχέση. Ωστόσο, θα μπορούσαμε να πούμε ότι “Έχει επέλθει το τέλος του εντύπου…όπως το ξέραμε”, δηλαδή εκατοντάδες χιλιάδες έντυπα ἀτάκτως ἐρριμμένα στην αγορά.
Effective Targeted Marketing
Οι εξοικειωμένοι σύγχρονοι marketers πηγαίνουν ένα βήμα μπροστά στο να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες τους. Με την επανάσταση στα “Big Data”, αναλύουν τα δεδομένα πελατών για να πάρουν καλύτερες αποφάσεις σε όλα τα επίπεδα. Οι Marketers σήμερα καλούνται να καταλάβουν και να μετρήσουν πως συμπεριφέρεται το κοινό που απευθύνονται και στη συνέχεια να αναγνωρίσουν τους παράγοντες εκείνους που θα πείσουν αυτό το κοινό να μετατραπεί σε πελάτες. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διαφοροποιήσουν τις εκστρατείες τους για να ανταποκριθούν σε ποικίλα κριτήρια για αυτό και επενδύουν όλο και περισσότερο σε στοχευμένες καμπάνιες για να απευθυνθούν στους πελάτες τους και να τους προσεγγίσουν με αποτελεσματικό τρόπο.
Σημαντικό εργαλείο σε αυτόν το στόχο αποτελεί η ψηφιακή εκτύπωση και οι δυνατότητες διαφοροποίησης που δίνει στην έντυπη επικοινωνία. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, αν στο παρελθόν είχαμε ένα Χ παραγόμενο αριθμό αντιτύπων, σήμερα τα παραγόμενα αντίτυπα μπορεί να εξακολουθούν να είναι Χ διαιρούμενα όμως σε διαφορετικά κοινά και με πιο στοχευμένα δεδομένα. Με την ψηφιακή εκτύπωση ο σύγχρονος Marketer έχει τη δυνατότητα να τμηματοποιήσει την εκτυπωτική του παραγωγή σύμφωνα με το κοινό και/ή με τον σκοπό. Είναι επίσης αυτονόητο ότι με τον ίδιο τρόπο κάνει το Τμήμα Προμηθειών ευτυχισμένο καθώς δεν καταφεύγει σε πολυάριθμες παραγωγές αλλά σε ποσότητες τόσες όσες χρειάζεται κατά περίπτωση.
Ψηφιακή εκτύπωση & προσωποποίηση
Με τη δυνατότητα που έχει η ψηφιακή εκτύπωση να παράξει προσωποποιημένα υλικά για το Marketing, γίνεται όλο και περισσότερο σημαντική και απαραίτητη στους marketers καθώς ψάχνουν για νέους τρόπους να συνδεθούν με τους πελάτες τους.
Η δυνατότητα προσωποποίησης είναι μία από τις πιο χρήσιμες τάσεις στην ψηφιακή εκτύπωση, στην οποία οι μάρκες στοχεύουν σήμερα. Είναι η πρακτική κατά την οποία παρέχεται μία εμπειρία στον πελάτη που είναι καλά ευθυγραμμισμένη με τις προτιμήσεις του καταναλωτή και τις συγκεκριμένες ανάγκες του. Έχει βρεθεί μάλιστα ότι ένας όλο και αυξανόμενος αριθμός εταιρειών στοχεύει να επενδύσει στην προσωποποίηση τόσο μέσω της ψηφιακής εκτύπωσης όσο και άλλων εργαλείων.
Άλλωστε, η φύση της ψηφιακής εκτύπωσης επιτρέπει σε κάθε τεμάχιο να είναι προσωποποιημένο και διαφορετικό σύμφωνα με τις πληροφορίες της βάσης δεδομένων των πελατών. Εξατομικευμένες πληροφορίες για το προϊόν μπορούν να συμπεριληφθούν σε ένα είδος, επιτρέποντας έτσι στο έντυπο να χρησιμοποιηθεί σαν ένα συνδυαστικό μέσο προσέγγισης Marketing. Επιπλέον, επιλεγμένα γεωγραφικά, δημογραφικά, και κοινωνικά δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν επιτρέποντας έτσι στους marketers να απευθυνθούν με μεγάλη αμεσότητα στους τελικούς χρήστες, δημιουργώντας μοναδικά προϊόντα.
Οι δυνατότητες είναι πραγματικά ατελείωτες καθώς η εξατομίκευση μπορεί να κυμαίνεται από ένα μόνο όνομα σε ένα ολόκληρο σχεδιαστικό έργο με αλλαγή των χρωμάτων και των εικόνων για να ταιριάζει στις προτιμήσεις του τελικού χρήστη και να τον προσελκύσει . Ένα εξατομικευμένο τυπωμένο μήνυμα προσεκτικά διατυπωμένο με βάση τις πληροφορίες της βάσης δεδομένων των πελατών μπορεί να μιλήσει πιο άμεσα στον αποδέκτη από ένα μήνυμα στην τηλεόραση.
Τα οφέλη της προσωποποίησης
Και ενώ ο καθένας μας εύκολα θα πετούσε ένα έντυπο γενικών πληροφοριών ακόμη και από την αγαπημένη του μάρκα, είναι βέβαιο ότι θα κρατούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα το έντυπο που η ίδια μάρκα θα απευθυνόταν προσωπικά σε αυτόν. Όλοι απολαμβάνουμε την προσωπική επαφή, και αυτό δεν ισχύει λιγότερο όταν πρόκειται για τα έντυπα προώθησης και προβολής. Ως ανθρώπινα όντα, χρειαζόμαστε τα συναισθήματά μας να είναι ικανοποιημένα, και προφανώς αυτή η ανάγκη δεν ικανοποιείται από ένα απρόσωπο κομμάτι εκτύπωσης.
Mass customization
Ζούμε σε έναν κόσμο υψηλής τεχνολογίας, ωστόσο οι καταναλωτές επιθυμούν υψηλό «άγγιγμα». Θέλουν να αναγνωρίζονται ως ανθρώπινα όντα και το προσωποποιημένο marketing μέσω της ψηφιακής εκτύπωσης δίνει στον πελάτη μία αίσθηση ταυτότητας. Παύουν πια να είναι ένας από τις μάζες, και αντί αυτού γίνονται ένα άτομο με μοναδικές επιθυμίες και ανάγκες. Οι καταναλωτές παύουν να συντονίζονται στο μαζικό marketing στην εκτύπωση γιατί έχουν «βομβαρδιστεί» από αυτό παντού. Ένα προσωποποιημένο μήνυμα σε έντυπο που είναι σχετικό είναι πολύ πιο πιθανό να τραβήξει την προσοχή τους και να φανεί πιο αξιόπιστο. Ακόμη και οι Millennials έχουν πει σε έρευνες που έχουν διεξαχθεί ότι το εξατομικευμένο έντυπο υλικό τους κάνει να αισθάνονται πιο κοντά στους ανθρώπους από ότι οι ψηφιακές μορφές (e-mail, SMS, κλπ).
Loyalty programs
Η εξατομικευμένη ψηφιακή εκτύπωση παρέχει στις μάρκες ευκαιρίες να μιλήσουν σε διαφορετικά κοινά ενώ διασφαλίζουν ότι ο πυρήνας της ταυτότητάς τους παραμένει προστατευμένος. Έρευνες έχουν δείξει ότι προγράμματα πιστότητας πελατών μετά την αγορά που περιείχαν εξατομικευμένες προσφορές ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες ενθάρρυνσης επαναλαμβανόμενης αγοράς. Αυτό δεν δημιουργεί καθόλου έκπληξη. Η διατήρηση πελατών χτίζεται πάνω στη σχέση και την οικειότητα, δύο πράγματα τα οποία η προσωποποίηση στην έντυπη επικοινωνία τόσο διευκολύνει όσο και στηρίζεται επάνω.
Στην ερώτηση λοιπόν : “ Να τυπώσει κανείς ή να μην τυπώσει;” η απάντηση είναι : ‘ να τυπώσει…ψηφιακά και εξατομικευμένα.
Author : Στέλλα Καλαποτλή