Κώδικας Δεοντολογίας
Κώδικας Δεοντολογίας Προοίμιο
Ο Κώδικας Επαγγελματικής Δεοντολογίας σχεδιάστηκε με στόχο να αποτυπωθούν οι γενικές αρχές και οι κανόνες που πρέπει να διέπουν τη δέσμευση της Διοίκησης απέναντι στους εργαζόμενους καθώς και την επαγγελματική συμπεριφορά όλων των εργαζομένων της εταιρείας. Γνώμονας για τη δημιουργία του Κώδικα είναι η επιχειρηματική δραστηριότητα, το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που τη διέπει, οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και προϊόντα που παρέχει και τα πρότυπα επαγγελματικής συμπεριφοράς που έχουν υιοθετηθεί για τις ανάγκες της λειτουργίας της εταιρείας. Ο Κώδικας απευθύνεται, αφορά και δεσμεύει το σύνολο του προσωπικού της εταιρείας, υφιστάμενο και νέο το οποίο αυτομάτως υπάγεται στον κανονισμό με την υπογραφή οποιασδήποτε μορφής σύμβασης εργασίας. Ο Κώδικας οριοθετεί την καθημερινή λειτουργία και συμπεριφορά των εργαζομένων και συνιστά ένα βασικό εγχειρίδιο κανόνων αποδεκτής συμπεριφοράς μεταξύ των εργαζομένων και αυτών έναντι τρίτων προσώπων, φυσικών ή νομικών, ιδιωτικού ή δημόσιου δικαίου, της ημεδαπής ή αλλοδαπής και ισχύει για όλους τους εργαζομένους ανεξαρτήτως ιεραρχικής βαθμίδας της Εταιρείας.
Κώδικας Επαγγελματικής Δεοντολογίας
Η δέσμευση της Διοίκησης απέναντι στους εργαζόμενους
Η Διοίκηση της εταιρείας λειτουργεί με αίσθημα ευθύνης και συνέπειας απέναντι στους Εργαζόμενους και δεσμεύεται για την δημιουργία και την διατήρηση ενός εργασιακού περιβάλλοντος που προάγει την αμοιβαία εμπιστοσύνη, τη συνεργασία και την αναγνώριση. Προωθεί ίσες ευκαιρίες απασχόλησης και υιοθετεί πρακτικές πρόσληψης που συνάδουν με τις νόμιμες προϋποθέσεις και κριτήρια απασχόλησης, όπως εκάστοτε ορίζει η εργατική νομοθεσία, που βασίζονται στις ικανότητες και το μορφωτικό επίπεδο κάθε ατόμου, ανεξάρτητα από το φύλο, την υπηκοότητα, το χρώμα, το σεξουαλικό προσανατολισμό, την καταγωγή ή τη σωματική ικανότητα και τα νόμιμα ηλικιακά όρια απασχόλησης. Παρέχει ένα χώρο εργασίας που ενθαρρύνει τη διαφορετικότητα και επιτυγχάνει την υπεροχή μέσω προσέλκυσης και διακράτησης ανθρώπων με γνώσεις και αξίες. Συμμορφώνεται με τους εκάστοτε ισχύοντες νόμους που αφορούν στην πνευματική ιδιοκτησία, διαφυλάττοντας το απόρρητο των αρχείων των εργαζομένων και επιτρέποντας στα εκάστοτε εξουσιοδοτημένα άτομα να χρησιμοποιούν τα αρχεία μόνο για νόμιμους σκοπούς που αφορούν και σχετίζονται με την επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας.
Αρχές επαγγελματικής συμπεριφοράς
Επιχειρηματική ηθική
Η επιχειρηματική ηθική αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εταιρείας. Η συμβολή όλων των εργαζομένων στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και η επένδυση στην ευημερία, αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για τη μακροπρόθεσμη και βιώσιμη επιχειρηματική δραστηριότητα.
Τήρηση του νόμου
Η συμμόρφωση και η τήρηση της εκάστοτε νομοθεσίας αποτελεί βασική αρχή για όλους
τους εργαζόμενους.
Σύγκρουση συμφερόντων
Η πρόκριση προσωπικού συμφέροντος και ωφέλειας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων των Διευθυντικών Στελεχών, του Διοικητικού και Εργατοτεχνικού Προσωπικού και η οποία επηρεάζει την πίστη αυτών έναντι της εταιρείας, συνιστά σύγκρουση συμφερόντων. Κατά αυτή την έννοια απαιτείται από όλους τους εργαζομένους να αποφεύγουν δραστηριότητες με επιδίωξη ιδίων οικονομικών ή άλλων προσωπικών ωφελειών κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Συνιστάται στους εργαζομένους αν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους απαιτηθεί να προβούν σε ενέργειες εκτός των καθιερωμένων και για τις οποίες διατηρούν αμφιβολίες αν αυτές προκαλούν σύγκρουση συμφερόντων, να απευθύνονται στην Διοίκηση της εταιρείας.
Διαχείριση αρχείων
Στα αρχεία τηρούνται και φυλάσσονται όλες οι πληροφορίες που δημιουργούνται και χρησιμοποιούνται στα πλαίσια της δραστηριότητα της εταιρείας. Όσοι εργαζόμενοι λόγω της φύσης της παρεχόμενης εργασίας τους τηρούν αρχεία, οφείλουν να διασφαλίζουν την ακρίβεια και πληρότητα αυτών.
Προστασία περιουσιακών στοιχείων
Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν υποχρέωση να προστατεύουν τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας και να επιδεικνύουν προσοχή όταν χρησιμοποιούν κάθε είδους περιουσιακό στοιχείο αυτού και να εφιστούν την προσοχή τους για την αποφυγή σπατάλης, ζημιών, καταστροφής, ή κλοπής των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.
Προστασία εμπιστευτικών πληροφοριών
Κάθε εργαζόμενος οφείλει κατά την ενάσκηση των καθηκόντων του, όσο και στις κάθε είδους συναλλαγές ή σχέσεις του με τρίτους να μην γνωστοποιεί ή να καθιστά διαθέσιμες με οποιοδήποτε τρόπο πληροφορίες που είναι εμπιστευτικές ή απόρρητες. Πληροφορίες εμπιστευτικού ή απόρρητου χαρακτήρα μπορεί να αποτελούν στοιχεία οικονομικά, τεχνικά, συμβάσεις, προσωπικά δεδομένα υπαλλήλων, πλάνα για εξαγορές / συγχωνεύσεις και σημαντικές διοικητικές αλλαγές ή πληροφορίες που αφορούν στην ανάπτυξη και στρατηγική της εταιρείας. Επίσης πληροφορίες εμπιστευτικού ή απόρρητου χαρακτήρα μπορεί να είναι οι πληροφορίες που περιλαμβάνουν επιχειρηματική έρευνα, σχέδια για νέα προϊόντα, στρατηγικούς στόχους, οποιεσδήποτε μη δημοσιευμένες χρηματοοικονομικές πληροφορίες ή πληροφορίες τιμολόγησης, καταλόγους πελατών και προμηθευτών, όπως και πληροφορίες σχετικές με απαιτήσεις, επιχειρηματικές επιλογές ή συνήθειες και σχέδια πελατών.
Είναι υποχρέωση όλων των εργαζομένων να διαφυλάττουν τις εμπιστευτικές και απόρρητες
πληροφορίες της εταιρείας, ανεξαρτήτως του τρόπου και του λόγου που βρέθηκαν στην
κατοχή τους και σε γνώση τους, και να μην τις γνωστοποιούν σε άτομα εκτός αυτής,
συμπεριλαμβανομένων των μελών του οικογενειακού και φιλικού τους περιβάλλοντος.
Ποιότητα προϊόντων
Η διασφάλιση και διατήρηση υψηλού βαθμού ποιότητας των προϊόντων αποτελεί τον στυλοβάτη της εταιρείας. Αποτελεί βασική δέσμευση της Διοίκησης και κατ΄ επέκταση όλων των εργαζομένων η ικανοποίηση των αναγκών των πελατών, παρέχοντας σε αυτούς ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Θεμιτός ανταγωνισμός
Όλοι οι εργαζόμενοι οφείλουν να πραγματοποιούν δίκαιες και ειλικρινείς συναλλαγές με τους πελάτες, τους προμηθευτές και τους ανταγωνιστές, να συμπεριφέρονται αξιοκρατικά και πάντα με γνώμονα τους κανόνες του θεμιτού ανταγωνισμού.
Σχέσεις με πελάτες και προμηθευτές
Οι σχέσεις με τους προμηθευτές και με τους πελάτες της εταιρείας, διέπονται από διαφάνεια, εμπιστοσύνη, σεβασμό, ειλικρίνεια και ακεραιότητα. Η συνεργασία βασίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια όπως, η ποιότητα
των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, η άρτια και άμεση εξυπηρέτηση του πελάτη, η τιμολογιακή πολιτική, η οικονομική φερεγγυότητα, η χρονική συνέπεια στην παράδοση των προϊόντων και των υπηρεσιών, η συμμόρφωση με τις βασικές αρχές περιβάλλοντος και ασφάλειας, καθώς και η εμπειρία και η ακεραιότητα ενός προμηθευτή. Είναι αδιαπραγμάτευτη οποιαδήποτε συνεργασία κατά την οποία διαπιστώνεται ότι κάποιος από τους προμηθευτές ή εργολάβους του εφαρμόζει παράνομες πρακτικές ή μη ανταγωνιστικές.
Απαγορεύεται η δωροδοκία δημοσίων ή κυβερνητικών στελεχών ή υπαλλήλων ή λειτουργών. Δημόσια ή κυβερνητικά στελέχη είναι οι υπάλληλοι οποιασδήποτε κυβέρνησης ακόμη και οι χαμηλόβαθμοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι φορέων που ελέγχονται από το κράτος. Η Διοίκηση της εταιρείας απαγορεύει την παροχή ή λήψη οποιονδήποτε παράνομων προμηθειών, δωροδοκιών, ή παρόμοιων πληρωμών οποιουδήποτε τύπου καθώς και προσωπικών διευκολύνσεων οποιουδήποτε δημόσιου ή κυβερνητικού στελέχους ή υπαλλήλου ή λειτουργού ή υπαλλήλου της εταιρείας.
Εργασιακές σχέσεις
Η εταιρεία διασφαλίζει τις εργασιακές σχέσεις ώστε να προάγουν αμοιβαία εμπιστοσύνη, συνεργασία, αμφίδρομη επικοινωνία και αναγνώριση, προάγοντας ταυτόχρονα τις θεμελιώδεις αρχές της Διακήρυξης για την Προστασία των Εργασιακών Δικαιωμάτων του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας. Η εταιρεία αναγνωρίζει και σέβεται τα δικαιώματα των εργαζομένων να συμμετέχουν σε συνδικαλιστικά όργανα, συλλόγους ή κάθε άλλο νόμιμο οργανισμό, καθώς και να συμμορφώνονται με όλους τους ισχύοντες τοπικούς και εθνικούς νόμους και κανονισμούς.
Ανθρώπινα δικαιώματα
Η εταιρεία τηρεί το σύνολο της ισχύουσας νομοθεσίας, όσον αφορά το ωράριο εργασίας, τους μισθούς, τα επιδόματα και τις αποζημιώσεις. Αναθέτει καθήκοντα, ανταμείβει, και αποζημιώνει τους εργαζομένους της, βάσει των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων τους για τις ανάγκες της εργασίας τους, χωρίς να κάνει διακρίσεις λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής καταγωγής, εθνικότητας, χρώματος, φύλου, ταυτότητας, ηλικίας, υπηκοότητας, σεξουαλικών προτιμήσεων, οικογενειακής κατάστασης, ανικανότητας, ή οποιωνδήποτε άλλων χαρακτηριστικών που προστατεύονται από το νόμο. Παροτρύνει και συνιστά σε όλους τους εργαζόμενους της να σέβονται τη διαφορετικότητα κάθε εργαζόμενου ή προμηθευτή ή πελάτη και να μην αποδέχονται οποιαδήποτε συμπεριφορά προσβάλλει την αξιοπρέπεια του ατόμου, δημιουργεί διακρίσεις οποιασδήποτε μορφής ή καταλήγει σε αναγκαστική εργασία. Δεσμεύεται για την προστασία των παιδιών και ανηλίκων από την εργασία, καθώς και για την παράνομη εργασία και απαγορεύει τη σεξουαλική ή άλλου τύπου παρενόχληση ή εκμετάλλευση των εργαζομένων στο χώρο εργασίας. Εξασφαλίζει την αμερόληπτη συμπεριφορά και σέβεται το ιδιωτικό απόρρητο κάθε εργαζομένου της και για αυτό η συλλογή, η επεξεργασία, η χρήση και τήρηση των προσωπικών στοιχείων αυτών γίνεται εντός των νόμιμων πλαισίων.
Ασφάλεια & υγεία της εργασίας
Η προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων της εταιρείας αποτελεί κύριο μέλημα της. Η Διοίκηση και τα στελέχη μεριμνούν για την συστηματική επιθεώρηση της τήρησης των κανόνων ασφαλούς εργασίας, με απώτερο σκοπό την ελαχιστοποίηση κάθε είδους κινδύνου ο οποίος μπορεί να προβλεφθεί και να εξαλειφθεί.
Προστασία του περιβάλλοντος
Στόχος της εταιρείας είναι η παραγωγική της δραστηριότητα και τα προϊόντα της να έχουν την ελάχιστη αρνητική περιβαλλοντική επίπτωση εφαρμόζοντας πιστοποιημένα συστήματα ελέγχου και αξιολόγησης των περιβαλλοντικών κινδύνων και επιπτώσεων.
Αθήνα, 01/02/2024