Ένα folder είναι κάτι παραπάνω από ένα εκτυπωτικό προϊόν. Είναι ένας σημαντικός φορέας εταιρικής ταυτότητας. Και η εταιρική ταυτότητα είναι τα διαπιστευτήριά και το σήμα κατατεθέν σας στην αγορά. Ένα folder δεν είναι ένα οποιοδήποτε εκτυπωτικό προϊόν αλλά ένα σημαντικό προϊόν εταιρικής εικόνας, που σας διαφοροποιεί και εκφράζει την εταιρική σας κουλτούρα.
Ξεκινώντας τη διαδικασία δημιουργίας του folder
Καθώς η χρηστική φύση του folder είναι να περιέχει σημαντικά εταιρικά έγγραφα τα οποία τις περισσότερες φορές αφήνετε σε κάποια εταιρική συνάντηση ή σε κάποιο ραντεβού μαζί με αυτό, είναι σκόπιμο να αφιερώσετε χρόνο σε όλα τα βήματα της δημιουργίας του.
Για αρχή αποφασίστε πώς θα είναι είναι το σχήμα του και το μέγεθός του. Αν γνωρίζετε εκ των προτέρων το μέγεθος και τη μέγιστη ποσότητα των εγγράφων που θα εμπεριέχονται σε αυτό, καθορίστε τις τελικές διαστάσεις του βάση αυτών. Λάβετε υπόψη ότι το μέγεθος του folder πρέπει να είναι τέτοιο ώστε αφενός να χωράνε μέσα σε ύψος, πλάτος αλλά και σε πάχος, και αφετέρου να μην δημιουργείται μεγάλο κενό που δεν θα είναι αισθητικά όμορφο και θα ενέχει τον κίνδυνο να διασκορπιστούν τα έντυπα.
Επιλέγοντας το κοπτικό του folder
Αφού καταλήξετε στις διαστάσεις του folder, ήρθε η ώρα να διαμορφώσετε το σχήμα που σας ταιριάζει δημιουργώντας το κοπτικό που εξυπηρετεί τις ανάγκες σας και ταιριάζει στην εταιρική σας ταυτότητα. Η δημιουργία «τσέπης» αποτελεί έναν πρακτικό τρόπο «συγκράτησης» των εγγράφων σας και σάς δίνεται η δυνατότητα να είναι σε ποικίλες διαστάσεις και ιδιαίτερα κοπτικά .
Επιλέξτε κοπτικό τόσο για το εσωτερικό του folder και της τσέπης όσο και για το εξωτερικό του έχοντας υπόψη το λογότυπο της εταιρείας σας, το ύφος της εταιρικής σας ταυτότητας και τα μηνύματα που θέλετε να μεταδώσετε. Επίσης, μην αμελήσετε να προσθέσετε στο κοπτικό οποιαδήποτε λεπτομέρεια που σχετίζεται με ενσωμάτωση καρτών, cd, notebook, κ.ά μέσα στο folder.
Επιλέγοντας το χαρτί του folder
Αφού διαμορφώσετε το κοπτικό του folder σας που θα αποτελέσει το μηχανολογικό σχέδιο για τη γραφιστική του φιλοτέχνηση, επιλέξτε το υπόστρωμα της τελικής εκτυπωτικής παραγωγής. Συνίσταται αυτό να είναι κάποιο χαρτί που χρησιμοποείτε για τα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρικής σας ταυτότητας , όπως π.χ τις εταιρικές σας κάρτες, ώστε να υπάρχει ομοιογένεια.
Ανάμεσα στις επιλογές που έχετε σε χαρτί συμπεριλαμβάνονται χαρτιά ιδιαίτερης υφής, πολύχρωμα χαρτιά καθώς και ιριδίζοντα ή περλέ χαρτιά τα οποία εφόσον ταιριάζουν με την εταιρική σας ταυτότητα μπορούν να σας διαφοροποιήσουν δυναμικά. Όποιο χαρτί και να επιλέξετε βεβαιωθείτε ότι ταιριάζει με το ύφος της εταιρικής σας εικόνας και αποδίδει όπως θα θέλατε τα χρώματα της εταιρικής σας ταυτότητας. Επιλέξτε το βάρος του χαρτιού να είναι μεταξύ 250 και 350 γρ. και δώστε λειτουργικότητα στο προϊόν σας με τις κατάλληλες πικμάνσεις.
Προσθέτοντας τις χρωματικές και γραφιστικές λεπτομέρειες
Το μηχανολογικό που έχετε καταλήξει αποτελεί τη βάση του γραφιστικού σχεδιασμού του folder σας. Προσθέστε τα χρώματα και τις λεπτομέρειες της εταιρικής σας ταυτότητας, όπως καθορίζονται από το λογότυπό σας και δημιουργήστε ένα σχέδιο που προωθεί με επιτυχία τις υπηρεσίες σας.
Έχετε πάντα κατά νου ότι το folder σας αποτελεί ένα σημαντικό φορέα της εταιρικής σας ταυτότητας και σχετίζεται με τα υπόλοπα προϊόντα της εταιρικής σας εικόνας, έστω και αν αυτά είναι μόνο επαγγελματικές κάρτες. Η ομοιομορφία λοιπόν σε αυτά συμβάλλει σημαντικά στη συνέπεια του εταιρικού σας brand και στην καθιέρωση της εικόνας σας.
Βάζοντας τις τελευταίες «πινελιές» στο folder
Αναβαθμίστε το τελικό αποτέλεσμα της εκτύπωσης του folder σας προσθέτοντας λεπτομέρειες με τοπικό UV και γκοφρέ ή τονίστε κάποια σημεία χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της μεταξοτυπίας. Μη διστάσετε να το κάνετε όσο πολυτελές έχετε φανταστεί καθώς είναι από τα προϊόντα που αφήνετε «πίσω» σας μετά από μία επαγγελματική συνάντηση ή ραντεβού.
Και όταν έρθει η στιγμή της εκτύπωσης, παράξτε ακριβώς όσα χρειάζεστε για να εξυπηρετήσετε τους σκοπούς σας ακόμη και αν αυτά είναι μόνο μερικές δεκάδες αντίτυπα. Άλλωστε με τη μέθοδο της ψηφιακής offset εκτύπωσης σε σχήμα Β2+ δεν έχετε κανένα περιορισμό ούτε στην ποσότητα ούτε στο τελικό ανάπτυγμα.
Και αν αισθάνθεστε δημιουργικοί μη διστάσετε να εκτυπώσετε διαφορετικά σχέδια σε μία κοινή βάση μηχανολογικού με τη μέθοδο εκτύπωσης μεταβλητών δεδομένων!!!
Συντάκτες: Στέλλα Καλαποτλή, Ηλίας Καπετανίδης