Τον Ιανουάριο του 2016, η γραφιστική ομάδα που είχε αναλάβει το έντυπο του TEDX Athens ζήτησε την υποστήριξή μας στη δημιουργία και εκτύπωση μίας ξεχωριστής τσάντας η οποία θα περιείχε όλα τα give-aways που θα δίνονταν στους συμμετέχοντες. Οι διοργανωτές ήθελαν η τσάντα να διηγείται και η ίδια μία ιστορία. Να είναι και η ίδια μία «εν δυνάμει» ομιλία. Ήθελαν η τσάντα του ΤEDxAthens 2016 να σε ταξιδεύει πίσω στις ρίζες, τις «Αφετηρίες» κι αυτές προσδιορίζονται τόσο από το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένη όσο και το βασικό θέμα που απεικονίζει, τους δακτυλίους του κορμού ενός δέντρου, το σύμβολο του φετινού μας θέματος.
Σχεδιασμός τσάντας
Για την υλοποίηση της ιδέας, οι διοργανωτές απευθύνθηκαν σε Έλληνες σχεδιαστές και τον σχεδιασμό ανέλαβε η ομάδα We design . Μία δημιουργική ομάδα που αποτελείται από τον product designer Σέργιο Φωτιάδη, την graphic designer Θεανώ Πετρίδου και τον αρχιτέκτονα Φίλιππο Φωτιάδη. Μια παρέα σχεδιαστών που ανέτρεξαν στην παράδοση και με αφετηρία στοιχεία άμεσα συνδεδεμένα με την ελληνική καθημερινότητα και φολκλόρ αναφορές κατάφεραν να κάνουν την ελληνικότητα, σχεδιαστικά επίκαιρη.
Με δεδομένο το βάρος των υλικών και το αίτημα της ομάδας των σχεδιαστών αναζητήθηκε ένα ιδιαίτερο υλικό, το οποίο θα έδενε με την αρχική ιδέα και θα ξέφευγε από τα τετριμμένα.
Μία τσάντα φτιαγμένη για να αντέξει τα πάντα!
Όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις ήρθε να καλύψει το Tyvek, ένα υλικό ανθεκτικό και υδατοστεγές, που μοιάζει πολύ με χαρτί, αλλά έχει εξαιρετική αντοχή και είναι αδιάβροχο. Για να διασφαλίσουμε μάλιστα την ακόμη μεγαλύτερη βιωσιμότητα και ένταση της εκτύπωσης περάσαμε το υλικό από μία ειδική διαδικασία φινιρίσματος. Στην συνέχεια το Tyvek κόπηκε με βάση συγκεκριμμένο πατρόν στο εργαστήριο των We Design, ράφτηκε, αναποδογυρίστηκε και περάστηκε το κορδόνι. Οι 1800 συμμετέχοντες κράτησαν μία μοναδική τσάντα στο TEDx του 2016 και στην FOTOLIO είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που αποτελέσαμε μέρος της ομάδας, που την δημιούργησε.
Το TEDx
Το TED είναι μία μη κερδοσκοπική οργάνωση αφιερωμένη στη διάδοση αξιόλογων ιδεών (Ideas Worth Spreading). Ξεκίνησε πριν από 25 περίπου χρόνια στην Καλιφόρνια και επεκτάθηκε μέχρι σήμερα σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα αρχικά του προέρχονται από τις λέξεις Technology – Entertainment – Design, αν και πλέον η ατζέντα της εκδήλωσης περιλαμβάνει μια ευρύτερη θεματολογία, καθώς παρουσιάζονται ενδιαφέρουσες ιδέες ανεξάρτητα από τον τομέα εφαρμογής τους (TED history).