Fotolio - Offset & Ψηφιακές Εκτυπώσεις

Ο Στρατηγικός σας συνεργάτης!

T +30 (216) 6000 500
Email: [email protected]

FOTOLIO S.A.
Λ. Κηφισσού 157-159

Open in Google Maps
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube
  • Google
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ
    • The F Experience
    • The F Advantage
    • The F Certificates
    • The F Care
    • The F People
    • The F Career
    • The F Policies
      • Κώδικας Δεοντολογίας
      • Πολιτική Ποιότητας
      • Κοινωνική Πολιτική
      • Περιβαλλοντική Πολιτική
      • Πολιτική Αειφόρου Διαχείρισης Δασών
      • Πολιτική Ασφάλειας Τροφίμων
    • GDPR
  • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ
  • AMEA
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Γλώσσα
    • EnglishEnglish
    • Italian Italian
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube
  • Google
EPANEK
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
    • Εκτύπωση Offset
    • Εκτύπωση Ψηφιακή Offset
      • Digital Offset Indigo
    • Ψηφιακή εκτύπωση
      • Digital XEIKON
    • Συσκευασία
    • Εκτύπωση On Demand
    • Εκτύπωση με μεταβλητά δεδομένα
    • Εκτύπωση Large Format
    • Προεκτύπωση
    • Μετεκτύπωση
  • ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ
    • Εκδόσεις & Βιβλία
    • Εκτυπώσεις για την Εστίαση
    • Εταιρική Επικοινωνία
    • Εταιρική ταυτότητα
    • Οπτικό περιεχόμενο
    • Προβολή & Προώθηση
    • Πωλήσεις & Marketing
  • FOTOLIO360
    • FOTOLIO360 για Designers
    • FOTOLIO360 για Επαγγελματίες
    • FOTOLIO360 για Επιχειρήσεις
  • TΗΕ F SUPPORT
    • Το λεξικό της τυπογραφίας
    • FAQs
  • SHOWROOM
  • BLOG
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • BLOG
  • Company news
  • Οι αναμνήσεις ενός γραφίστα
Fotolio Marketing
Saturday, 04 November 2017 / Δημοσιεύτηκε Company news, Interviews

Οι αναμνήσεις ενός γραφίστα

anamniseis enos grafista

Γυρνάμε πίσω στο χρόνο και πάμε στην εποχή που η γραφιστική, αυτή η εφαρμοσμένη  τέχνη όπως ονομαζόταν, γινόταν με μέσα πολύ διαφορετικά από τη σημερινή εποχή. Στο ταξίδι μας αυτό θα μας βοηθήσουν οι αναμνήσεις ενός αποφοίτου του 1976 της Σχολής Δοξιάδη. Ο κύριος Δημήτρης Καλαποτλής σπούδασε τη γραφιστική τέχνη και την εφάρμοσε εργαζόμενος για πολλά χρόνια σε εταιρείες και περιοδικά και αργότερα ιδρύοντας τη δική του εταιρεία. Έχοντας πια αποσυρθεί, θυμάται όλα εκείνα που σήμερα μας «ακούγονται» ξεπερασμένα…

 

Τα πρώτα χρόνια στη Σχολή Γραφιστικής

Πώς προέκυψε να σπουδάσετε γραφίστας; Ήταν επιθυμία η ενασχόληση με τη γραφιστική ή ανάγκη;

Ήμουν στο Γυμνάσιο ακόμη (τότε το Γυμνάσιο ήταν εξατάξιο και δεν υπήρχε Λύκειο), όταν ένας καθηγητής μου με επαινούσε συνεχώς για τα σκίτσα που έκανα. Μου είχε πει θυμάμαι «θα γινόσουν πολύ καλός γραφίστας» και από τότε σκέφτηκα «γιατί όχι;». Όταν  λοιπόν ολοκλήρωσα το Γυμνάσιο είπα να ακολουθήσω σπουδές στη γραφιστική.

Ποια σχολή επιλέξατε και γιατί;

Επέλεξα την Ιδιωτική Σχολή Δοξιάδη που είχε πολλά τμήματα στο κομμάτι των εφαρμοσμένων τεχνών. Τότε δυστυχώς δεν υπήρχαν πολλές επιλογές στον συγκεκριμένο κλάδο και η Σχολή Δοξιάδη ήταν από τις πιο «διάσημες» και καταξιωμένες σχολές του είδους.

Τι θεωρείται ως το πιο απαιτητικό κατά τη διάρκεια των σπουδών σας;

Σε αντίθεση με κάποια Πανεπιστημιακά Ιδρύματα η παρουσία και η συμμετοχή στα εργαστήρια ήταν για εμάς υποχρεωτική. Αυτό, σε συνδυασμό με το μεγάλο όγκο εργασιών μπορώ να πω ότι ήταν το πιο απαιτητικό χαρακτηριστικό των σπουδών μου.

Ήταν εύκολο να βρείτε δουλειά βγαίνοντας από τη Σχολή;

Επειδή όπως σας είπα δεν υπήρχαν πολλές σχολές σχετικές με το αντικείμενο και κατά συνέπεια δεν ήταν μεγάλος ο αριθμός των αποφοίτων, δεν δυσκολεύτηκα ιδιαίτερα. Μέσα σε δύο μήνες είχα βρει εργασία.

 

Τα χρόνια εξάσκησης της Γραφιστικής

Θυμάστε τον πρώτο σας εργοδότη; Και μετέπειτα τον πρώτο σας πελάτη;

Φυσικά και τους θυμάμαι. Ο πρώτος μου εργοδότης ήταν η εταιρεία CARLBARY BROS η οποία παρήγαγε υφάσματα με σχέδια σε τόπια. Δημιουργούσαμε τα σχέδια και με τη μέθοδο της βαθυτυπίας με κυλίνδρους, τα αποτυπώναμε σε χαρτί και μετά με μία ειδική επεξεργασία περνούσαν στα υφάσματα. Όσον αφορά στον πρώτο μου πελάτη ήταν η εταιρεία ΓΙΟΥΚΑ Α.Ε για την οποία δημιούργησα την εταιρική τους μπροσούρα.

 

Θα μοιραστείτε μαζί μας ένα ευτράπελο με κάποιον πελάτη;

Θυμάμαι μία φορά που είχα πάει σε ραντεβού με ένα πελάτη. Στο ραντεβού αυτό ήταν παρούσα και η σύζυγός του. Όταν σε κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της συζήτησης ανέφερα ότι «το κόστος για τις μακέτες είναι…» εκείνη αποκρίθηκε «έχουμε μοκέτες, δεν χρειαζόμαστε…». (ακολουθούν γέλια…)

 

Και από τα ευτράπελα πάμε στα «περίεργα» ή ας πούμε στα «μη πραγματοποιήσιμα» . Θυμάστε ένα τέτοιο περιστατικό; Κάποιος να σας έχει ζητήσει κάτι τέτοιο;

Ένα περιστατικό που θυμάμαι έντονα ήταν όταν εργαζόμουν στο λιθογραφείο ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ – ΥΦΑΝΤΙΔΗΣ είχαμε πελάτη την Amstel. Θυμάμαι ότι ο υπεύθυνος από τη μεριά του πελάτη δεν ικανοποιούνταν με τίποτα με το χρώμα. Κάναμε δοκιμές ένα μήνα μέχρι να βρούμε την απόχρωση που τον ικανοποιούσε.

 

Γενικά ποιες θεωρείτε ότι ήταν οι δυσκολίες της εποχής;

Η γραφιστική για εμάς τότε ήταν μία πολύπλευρη μορφή δημιουργίας που εμπεριείχε πολλές επιμέρους πρακτικές γνώσεις που ένας γραφίστας καλούνταν να έχει ώστε να θεωρείται καλός επαγγελματίας. Ενδεικτικά θα σας αναφέρω ότι εμείς τότε γνωρίζαμε τεχνολογία χρώματος και συμπεριφορά χαρτιών και ήταν λεπτομέρειες που έπρεπε να λαμβάνουμε πάντα υπόψη κατά τη δημιουργία ενός έργου. Έπειτα, κάθε λάθος «στοίχιζε» σε χρόνο και η διόρθωσή του ήταν συχνά «μπελαλίδικη». Για να διορθώσουμε ένα γράμμα σε μία επιγραφή έπρεπε να σβήσουμε προσεκτικά, να εφαρμόσουμε το λετρασέτ* με απόλυτη ακρίβεια και να το «πατήσουμε» στην επιφάνεια με το ειδικό εργαλείο. Όλες μας οι εργασίες έπρεπε να γίνονταν με προσεκτικούς χειρισμούς. Σήμερα όλα γίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού.

Η Γραφιστική Σήμερα

Μιλώντας για το Σήμερα, τι πιστεύετε για τη σημερινή εποχή;

Θεωρώ ότι με την έλευση της τεχνολογίας έχουν διευκολυνθεί πολύ τα πράγματα σε σχέση με το πώς ήταν παλιότερα. Εμείς αντιμετωπίζαμε πολλές πρακτικές δυσκολίες κατά τη διάρκεια της δημιουργίας ενός έργου κάτι που καθιστούσε χρονοβόρα την όλη διαδικασία. Μία μακέτα μπορεί να έπαιρνε μήνες να δημιουργηθεί και έπρεπε να λάβουμε υπόψη πολλούς παράγοντες κατά τη δημιουργία της. Πόσο μάλλον όταν υπήρχε αίτημα από τον πελάτη για τις μετέπειτα εφαρμογές ενός σχεδίου στην τυπογραφία και στην εκτύπωση. Τα σχεδιαστικά προγράμματα σήμερα έχουν καταργήσει πολλές από τις παλαιότερες δυσκολίες και έχουν εξομαλύνει πολύ την κατάσταση. Ο σύγχρονος γραφίστας έχει στη διάθεσή του, μπροστά στην  οθόνη του, όλα τα εργαλεία της δουλειάς του.

 

Μία συμβουλή που θα δίνατε στους νέους γραφίστες;

Να κρατάνε το δημιουργικό τους πνεύμα «ζωντανό» και να κυνηγάνε τις προκλήσεις χωρίς να ακούνε τις «σειρήνες» της ευκολίας. Να επενδύουν στις καινοτόμες ιδέες και στη φαντασία.

 

Σας ευχαριστούμε πολύ για αυτό το ταξίδι πίσω στο χρόνο.

Εγώ σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε.

 

*λετρασέτ = η τυποποιημένη σειρά αυτοκόλλητων γραμμάτων αλφαβήτου, που επικολλώνται σε διάφορες επιφάνειες.

Μία συνέντευξη στη Στέλλα  Καλαποτλή, Community Manager, FOTOLIO

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

  • Tweet
Tagged under: design, γραφίστες, γραφιστική, εκτύπωση Offset, λιθογραφείο, μακέτα, σχεδιασμός

Διαβάστε περισσότερα

Fotolio at TEDx University of piraeus 2017 start
Fotolio @ TEDxUniversityofPiraeus
aimodosia 15 logoi axizei entaxete zoi sas 750x400 1
Φοιτητική Ομάδα Εθελοντικής Αιμοδοσίας
fotolio 100 posters for crete poster01
FOTOLIO @ 100 posters for Crete

Featured Posts

  • aimodosia 15 logoi axizei entaxete zoi sas 750x400 1

    Φοιτητική Ομάδα Εθελοντικής Αιμοδοσίας

    0 comments
  • xamogelo tou paidiou 1 1021x576

    Εκτύπωση μονόφυλλου ενημέρωσης για το Χαμόγελο & Τρόπους στήριξης.

    0 comments
  • Fotolio kai oi mystikoi kosmoi

    Η FOTOLIO και «οι μυστικοί κόσμοι του Ευγένιου Τριβιζά»

    0 comments
  • Vellios School of Art @ Fotolio

    Vellios School of Art @ Fotolio

    0 comments
  • fotolio life in color

    Χρώμα & Ποιότητα Εκτύπωσης

    0 comments

Archives

  • December 2019
  • November 2019
  • Γενάρης 2018
  • December 2017
  • November 2017
  • October 2017
  • September 2017
  • August 2017
  • July 2017
  • June 2017
  • November 2016
  • October 2016
  • September 2016

Categories

  • Color-technology
  • Company news
  • Digital Offset
  • Digital printing
  • Interviews
  • large format printing
  • Offset printing
  • Printing techniques
  • Product packaging
  • Promo packaging
  • Promotional material
  • Tips
  • Variable Data Printing

Διεύθυνση

Άνοιγμα στο Google Maps


Αριθμός Εθνικού Μητρώου Παραγωγών Αποβλήτων: 10708
EPANEK

EPANEK

e bannerespaEΤΠΑ460X60

e bannerespaEΤΠΑ460X60

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
    • Εκτύπωση Offset
    • Εκτύπωση Digital Offset
    • Ψηφιακή Εκτύπωση
    • Συσκευασία
    • Εκτύπωση On Demand
    • Variable Data Printing
    • Large Format Printing
    • Υλικά & Επεξεργασία
    • Προεκτύπωση
    • Μετεκτύπωση
  • ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ
    • Εταιρική ταυτότητα
    • Πωλήσεις & Marketing
    • Εταιρική Επικοινωνία
    • Προβολή & Προώθηση
    • Εκδόσεις & Βιβλία
    • Υλικά για Εκδηλώσεις
    • Εκτυπώσεις για την Εστίαση
    • Οπτικό περιεχόμενο
  • FOTOLIO360
    • Για Designers
    • Για Επαγγελματίες
    • Για Επιχειρήσεις
  • THE F SUPPORT
    • Το λεξικό της τυπογραφίας
    • FAQs
  • SHOWROOM
  • BLOG

© 2017-2022 All rights reserved. Fotolio S.A.
ΓΕΜΗ: 086002202000
Created by FOTOLIO Digital Marketing team - Developed by Infinity Web

TOP