Ο κλάδος των επιχειρήσεων εστίασης και φιλοξενίας είναι ένας κλάδος που κατέχει μεγάλο ποσοστό της επιχειρηματικής «πίτας» στη χώρα μας. Η σημασία του κλάδου αντανακλάται μεταξύ άλλων στα σημαντικά μερίδια που κατέχει σε μια σειρά από οικονομικούς δείκτες. Σημαντικό τμήμα του κλάδου της εστίασης και φιλοξενίας άλλωστε συνδέεται με την τουριστική ανάπτυξη και την προώθηση των τουριστικών πακέτων, που το μεγαλύτερο μέρος τους αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό από το εξωτερικό και πολύ λιγότερο τον εσωτερικό.
Τα έντυπα προϊόντα του κλάδου εστίασης και φιλοξενίας
Οι επιχειρήσεις των κλάδων εστίασης και φιλοξενίας έχουν μία πληθώρα αναγκών σε θέματα έντυπης επικοινωνίας. Πέρα από τις δικές τους επικοινωνιακές ανάγκες ως brands, οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις καλύπτουν ανάγκες σίτισης, στέγασης, αναψυχής και προσωπικής φροντίδας. Γι αυτό τα προϊόντα εκτύπωσης του κλάδου δεν αποτελούν μόνο ένα εργαλείο marketing και εταιρικής ταυτότητας αλλά και ένα χρηστικό αντικείμενο. Οι επιχειρήσεις αυτές χρειάζονται table tents για να προβάλλουν προϊόντα και εκδηλώσεις, bill holders, μενού που ξεχωρίζουν, και counter displays. Επίσης, σουπλά, σουβέρ, do not disturb signs, αφίσες, flyers, postcards και τσάντες. Η λίστα επεκτείνεται ανάλογα με το πόσες υπηρεσίες ενσωματώνει η κάθε επιχείρηση.
Ομοιομορφία σε όλα τα έντυπα
Όπως γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω, δημιουργούνται πολυάριθμα προϊόντα για να εξυπηρετήσουν διαφορετικούς σκοπούς και ανάγκες. Ιδιαίτερα σε επιχειρήσεις που ενσωματώνουν και υπηρεσίες σίτισης και φιλοξενίας αλλά και διαχείρισης ελεύθερου χρόνου και ατομικής φροντίδας όπως μεγάλες ξενοδοχειακές ομάδες που περιέχουν εστιατόρια, καφετέριες, spa και χώρους δραστηριοτήτων ο όγκος των έντυπων προϊόντων είναι αυξημένος.
Στο πλαίσιο αυτό οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις καλούνται να διαμορφώσουν τόσο έντυπα που αφορούν τα δικά τους brand και εταιρική επικοινωνία, όπως corporate brochures, business cards , εταιρικά folder, notebooks κ.α, όσο και έντυπα προϊόντα που αφορούν στην προώθηση των διαφορετικών υπηρεσίων τους και που τα ίδια αποτελούν χρηστικά εργαλεία, όπως είναι για παράδειγμα οι συσκευασίες φαγητών.
Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν ως στόχο την ομοιομορφία τόσο στα έντυπα της εταιρικής τους ταυτότητας όσο και στα έντυπα προϊόντα προβολής των υπηρεσιών. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να επιλέγονται τα ίδια ή πολύ κοντινά σε υφή και ιδιότητες υποστρώματα. Επίσης θα ήταν ιδανικό να επιλέγεται η ίδια χρωματική κλίμακα και μέθοδος εκτύπωσης για όλες τις εκτυπωτικές εργασίες.
Σε περίπτωση που κάποια επιχείρηση ενσωματώνει υπηρεσίες που η κάθε μία έχει διαφορετικό σήμα και διακριτικό τίτλο η ομαδοποίηση των αναγκών ανά τομέα κρίνεται αναγκαία για την επίτευξη της ομοιομορφίας. Κατά αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται “sub-brands” που εξυπηρετούν τους ανάγκες και τους στόχους του κυρίου brand, αλλά διαμορφώνονται και ως ξεχωριστές οντότητες που φέρουν τα δικά τους χαρακτηριστικά στοιχεία και ύφος.
Τι να προσέξετε κατά την παραγωγή των εντύπων Εστίασης και Φιλοξενίας
Ως επιχειρήσεις του κλάδου της Εστίασης και της Φιλοξενίας εμπιστευτείτε την εκτύπωση των διαφορετικών εντύπων σας σε έμπειρους επαγγελματίες που μπορούν να σας συμβουλεύσουν πώς μπορείτε τα επιτύχετε την ομοιομορφία σε όλες τις εργασίες. Αναθέτοντας τις εργασίες σας σε μία καθετοποιημένη εκτυπωτική μονάδα, μπορείτε να διασφαλίσετε την ομοιογένεια στην χρωματική απόχρωση της εταιρικής σας ταυτότητας και να ξεχωρίσετε για τη συνέπεια του brand σας. Πέραν τούτου, εξοικονομείτε χρόνο, ανθρώπινους και χρηματικούς πόρους στην ολοκλήρωση και παραγωγή της παραγγελίας σας και αυξάνετε τα ποσοστά απόδοσης της επένδυσής σας.
Επίσης, σε περίπτωση που οι εκτυπωτικές σας εργασίες περιλαμβάνουν προϊόντα που έρχονται σε άμεση επαφή με τρόφιμα βεβαιωθείτε ότι πληρούνται όλες οι προδιαγραφές διασφάλισης της ποιότητας στο θέμα των διαδικασιών και των υλικών. Αναζητήστε πιστοποιήσεις όπως η 22000 : 2005 (HACCP), η οποία αποτελεί τη διαβεβαίωση ότι η εταιρεία λειτουργεί σύμφωνα με ένα δομημένο Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων με σκοπό την παραγωγή προϊόντων που σύμφωνα με την προβλεπόμενη χρήση είναι ασφαλή για το καταναλωτή και διασφαλείστε έτσι την ορθή λειτουργία των κανόνων υγιεινής και σίτισης.
Author : Στέλλα Καλαποτλή, Community Manager FOTOLIO